tisdag, juli 07, 2009

Hit me baby one more time

Jag tror inte det blir Friskis nu på morgonen för jag såg nyss solen titta fram och då skulle mamma gå en promenad istället för att lyfta skrot, alltså får jag återvända till sängen.
Drömde så konstigt inatt, att jag hade fått tillbaka Galant och han hade varit skadad men jag skulle sätta igång honom. Så jag red han tre dagar i sträck lite lätt innan jag beslöt mig för att klippa manen och det helt plötsligt blev mitt kall. När jag vaknade kände jag mest en enorm klump i magen därför jag vill så hemskt gärna ha tillbaka honom i vissa stunder. Kanske någon gång i framtiden, vem vet, men just nu funkar det inte. Jag får se hur det blir med hästfrågorna, först och främst är det valpen som gäller från och med i höst och sen som andra prioritering kommer faktiskt jobbet. Där finns ingte utrymme för någon egen häst, men kanske skulle man kunna flörta in sig lite på Naffentorp och rida där igen, men då måste jag förstås fått körkortet först för att cykla hela biten från Limhamn halvvägs ut till Tygelsjö genom den skånska vintern är INGET drömscenariot.

Nu längtar min själ efter lite välförtjänt semester, såsom fem dagar uppe i de småländska skogarna. Det blir till att rasta hundarna tidigt om morgnarna, äta hiskeligt god mat, umgås med underbart trevligt folk (med härlig dialekt) och framförallt shopping av alla dess slag! Det blir att fara till tygriket, glasriket, Ullared och eventuellt även Freeport om jag får mamma att nappa på den idén. Freeport är ett mekka för alla shopoholics, särskilt för dom som har smak för märkeskläder till lågpris. Just Freeport har inriktat sig på träningskläder från ALLA de stora märkena och där finns ett helt centrum man kan vimla omkring i. Förra året var min budget något tajt efter en hejdlös vecka på Falsterbo, men om inget annat inträffar så tänkte jag dra åt budgeten för Falsterbo i år och istället lägga pengarna på besöket i Småland. Dessutom åker vi hem på tisdagen, när man ändå får lön och då kan det hända att där är en del slantar extra att håva in.

Som sagt, sängen var det ja, jag insåg nyss att jag ska jobba 12.5 timme imorgon i sträck och borde samla en massa kraft för att orka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar