fredag, juli 31, 2009

Nu är en hanvalp tingad

Jag var alldeles för trött igårkväll när jag kom hem sent, att jag orkade inte skriva något då, så därför slänger jag in ett par rader innan mitt maratonpass börjar (13,5 timme på Skarven, yeay!).

Valparna igår var verkligen bara för söta, där de tultade runt i sin lekhage, dessutom var hela familjen Norwichterrier där vilket var extra kul att se. Katarina och Siv som äger kenneln verkade så harmoniska och trevliga, så jag tror på ett lyckat samarbete. Efter nästan två timmars samtal blandat med en massa gullande bestämde jag mig för att tinga en valp. Vilken det blir återstår att se, vid fem veckor var de ännu lite för unga för att man skulle kunna läsa av deras personligheter så vi avvaktar. Dessutom kommer valet av valp ske i samråd med Katarina och Siv, så jag väljer just den valp som passar mina behov.

Om fyra veckor sker det, då är det dags att hämta hem den lille. Jag kan knappt bärga mig samtidigt som det känns så overkligt att inom en månadstid kommer här rulta runt en liten valp i denna (i nuläget) något stökiga lägenhet.

Detta känns riktigt bra!

2 kommentarer:

  1. Vad underbart!!
    Då får vi vovvepromenera!

    SvaraRadera
  2. SV: Ja det får vi verkligen, jag ser framemot det. ;-)
    Hoppas bara Bella gillar han, annars kanske han åker på stryk. ^^

    SvaraRadera