tisdag, juli 21, 2009

Oh my god!

Det slog mig nyss att det är mindre än tre dagar kvar tills jag och mamma lämnar Skånes gränser för Smålands underbara natur. Vi ska bo över hos en av mammas kusiner och hennes man, som delar ett hus ute i skogen alldeles i utkanten av en liten förort. Tomten är idylliskt och likaså deras hus, som de själva totalrenoverat med diverse lyxdetaljer.

Jag ser mest framemot mötet med deras fyra flatcoated retrivers, som är alldeles galna men mycket kärleksfulla hundar. Morgonpigg som jag är brukar jag ta med mig en eller två vovvar på morgonen ut i skogen på en tur innan vi äter en brakfrukost och sedan hoppar in i bilen för en heldags shopping.

Det kommer bli mycket tid i bilen under dessa kommande dagarna (troligvis kommer jag få köra en hel del) eftersom man får passa på. Där ligger en hel del outlets i deras omkrets som säljer ut märkeskläder, porslin, accessoarer etc. På ett stopp finns där en liten interiörs butik med massvis av rolig inredning och där hoppas jag på att fynda till lägenheten.


Dags att sluta drömma och kanske sticka till jobbet?
Det är ju trots allt inte förrän på torsdag som vi sticker.


Bild från Lager 157 som ligger i Gällsta, en ort med BARA massa märkesaffärer



På vägen upp ska vi lämna av en annan utav mammas kusiner i Bollebyggd (en liten bit öster om Göteborg) och då passerar vi köpcentrat Freeport som har mängder med märkesaffärer till otroligt låga priser.
Jag kan knappt bärga mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar