tisdag, juli 21, 2009

Sveland, Agria eller ... ?

En liten sak, ni djurägare som läser detta, vart har ni ert djur försäkrat?
Snart hämtar jag förhoppningsvis hem min lilla valp och han måste givetvis vara försäkrad, men var?

Jag övervägde att inte välja Agria, men efter lite efterforskningar, så verkar inte Sveland som de självklart billigare alternativet.


Någon som kan rekommendera, varna, eller bara upplysa mig lite om försäkringar?



















Sveland och Agria är försäkringsjättarna, men kanske finns
där något ännu bättre bolag än de båda?
Sveland är billigare men har mindre självriskdagar, Agria har lägre självrisk plus mer självrisksdagar men är betydligt dyrare ..

6 kommentarer:

  1. Eller så gör du som flera jag känner till gör, lägger undan den summan du skulle betalt i försäkring varje månad och voila så kan du använde dem när/om det händer ngt med puppyn! Annars hade jag valt Sveland, tycker de verkar minde struliga än Agria

    SvaraRadera
  2. SV: Hm, ja det förstås är ju ett alternativ, tål att tänkas på. När det gäller struliga försäkringsbolag tror jag dom är ganska så lika faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Sveland har jag till alla mina djur. Har aldrig varit något problem att få ut ersättning från dem. =)

    SvaraRadera
  4. SV: Okej, jag får fundera ett varv till, borde ringa upp bägge igen så man får lite klarare besked. ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag har Agria till min lilla blandras = billigare försäkring. Den kostar mig tror det är 180:- i månaden, en bra summa tycker jag, då visserligen bara en veterinärförsäkring men den täcker ju det mest basic och än har jag inte behövt använda den - tack o lov!
    Lycka till med puppyn
    Jennifer

    SvaraRadera
  6. SV: Hm, ja jag får ringa Agria igen och kolla igenom, men det lutar åt att det blir Agria, eller måhända IF där dessutom ett av ombuden är uppfödare av Norwichterrier.

    Tack så mycket, dom får hälsa på varandra Elvis och lille Eddie tycker jag. :)

    SvaraRadera