måndag, augusti 24, 2009

Ännu en måndags morgon


En stor kopp Rooibus thé botar även den ensvisaste av förkylningar (inbillar jag mig åtminstone). Trots att jag sovit som en stock inatt känns det fortfarande att förkylningen håller ett järngrepp om min kropp, men jag tänker inte låta den hindra mig från att träna för det!


Mamma kommer alldeles strax och så ska vi bege oss mot de välbesökta Friskis lokalerna, där jag inte synts till på ... usch ja, alldeles för länge. Men om jag nu ska börja rida igen får jag ta mig i kragen och få lite fart på fläsket för har man så nära till gymmet och ett årskort man betalat dyrt för, så känns det som om inga ursäkter i världen duger. (Såvida man inte skulle amputerat ett ben eller liknande, men i sådana fall finns alltid sjukgymnastik).


Efteråt måste jag ner på Limhamn, in på Lindex och fixa lite fler underkläder. Visst, det var två veckor sedan jag tvättade, men herregud det känns ändå som att vissa par sjunger på sista versen. Kanske blir det en sväng inom Expert för att kika lite på deras digitalkamera utbud men känner jag dom rätt är deras prisklasser inget för mig, max 1500 har jag tänkt mig för väska, minneskort och kamera. Tids nog är planen att jag ska köpa systemkamera men den tiden får dröja ytterligare.
Sen jobb mellan 12 - 20:30 (tror jag ska jobba ensam idag med).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar