måndag, augusti 03, 2009

Och vinnaren är ..


Fördelen med att vara sjuk är att man får så tråkigt
att man till slut tar tag i saker som man aldrig
annars skulle tagit tag i.
Det lutar åt att det blir IF som jag kommer försäkra valpen i. Efter att ha hört mig för en extra gång hos både Sveland och Agria så verkar IF som de mest lönsamma alternativet. Därför dom har en fast självrisk på 2500 kr, en skadeperiod på 100 dagar och skulle hundens besök hos vetrinären kosta mindre än 2500 kr men efter flera besök det visa sig att de måste ske ett ingrepp där det kostar mer än 2500 så är det bara att ha sparat tidigare kvitton, så kan man skicka in dessa och få tillbaka de pengarna efter man betalt självrisken såklart.

Jag tycker det låter som en fair deal plus att jag får tillbaka hela försäkringsbeloppet om det oturligt nog skulle vara så att valpen skadar sig så allvarligt att han måste avlivas. 13 000 värnar man ganska väl om.

Så det var skönt att det dilemmat var utrett. Det som återstår för mig nu idag är den efterlängtade stunden med teoriboken och min kopp thé för tänka sig, än har jag inte tagit tag i det. (Jag vet, jag är en hemsk människa)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar