tisdag, augusti 04, 2009

Mardrömmar .. igen

Jag drömde en så sjukt verklighetstrolig mardröm inatt
att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen imorse när jag vaknade tio i sex.

Jag drömde att jag gick på en folkhögskola, där klassen var minst sagt blandad och alla lektioner bedrevs i en kyrka (vad det skulle vara för metafor det vet jag inte).

Iallafall, i klassen gick också Alexander Rybak (vinnare av ESC - 2009) och Dave (den riktigt läskige typen från Desperate Housewifes). Alexander var precis som man kan tänka sig, omtänksam, nyfiken och väldigt godhjärtad precis som Dave var var raka motsatsen i DHW.

Dave blev otroligt avundsjuk på Alexanders popularitet så det slutade med att han rammade ner honom i ett djupt dike så Alexander nästan dog (!) och skyllde på halt väglag, att han inte alls hade haft för avsikt att det skulle sluta så illa. Dave blev friad från misstankarna men jag bestämde mig för att gå till botten med allt och utmanade ödet, att ta hand om den tillfrisknande Alexander trots alla varnade mig för att Dave skulle skada mig.

Det slutade iallafall med att jag blir ensam med Dave, han vet att jag vet hur det egentligen ligger till och tänker överfalla mig, men jag springer snabbare än en antilop tillbaka till kyrkan och ropar hejdlöst att han tänker mörda mig precis som han gjorde med Alexander.
Sen vaknar jag med ett ryck och råkar sparka ner katten på golvet, som klarar sig och kommer upp till min säng igen för att trösta den något andfådde jag.


Inte kan man väl skada en sån här charmig liten påg?

Jo tydligen om man är fullbordad psykopat.

Ibland har man en smula för livlig fantasi ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar