onsdag, augusti 19, 2009

Ur ett vårdbiträdes hektiska liv

Ikväll är verkligen en sån kväll jag känner för att spendera i soffan framför nån halvbra film eller ett underhållande TV-program och glo tills ögonen går i kors. Mitt problem är att det är monsterpass som gäller imorgon också från 7-20 och då funkar det inte med bara ett par timmars sömn i nacken. Saken blir väl egentligen inte bättre av att jag sitter här och trycker i mig en tallrik med pasta så tätt på läggdags, men jag kunde inte hålla mig, nått var jag tvungen att unna mig själv (och stilla min hunger med).

Jag fick ett sms av Hanna, kattägaren innan, att hon kommer och hämtar den lilla busungen imorgonkväll och samtidigt som det ska bli skönt att slippa hennes spyor på min vardagsrumsmatta, så kommer jag mest sakna hennes tillgivenhet och speciella sätt.
Snart flyttar Mr Monster (Eddie såklart) in, närmare bestämt torsdagen vecka 36 hoppas jag (om uppfödaren inte har nått speciellt för sig då vill säga).

Jag ska bli mamma!
En anekdot vore att jag imorgon ska ägna mig åt andra aktiviteter
än enbart gamlingarna. Det är nämligen så att Annapanna kommer
hit efter agilityn imorgon med Hjalmar så ska jag bjuda på lax och
potatis med någon god sås till. Sen ska vi glo på film tills ögonen går i kors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar