fredag, augusti 21, 2009

Happy birthday to me

Idag är det min dag. För exakt 22 år sedan 14:08 kom jag till
världen mitt under Malmö Festival finalen, precis en dag som denna.

Dagen började för ovanlighetens skull på jobb, för även om man fyller år, så kan man ju inte vara ledig hur som helst. När klockan slog halv fyra slängde jag mig på cykeln, trampade energiskt hem, tog mig an lägenheten med dammsugaren i högsta hugg, kastade mig huvudstupa in i duschen och rusade fortfarande våt om ryggen ner till bageriet för att hämta ut tårtan. Prick 16:08 dundrade la familia in med presenter och glada miner, så det blev en lyckad mysfika med bara de absolut närmaste.

Anna, min vän, firade mig för fulla muggar igår när vi efter agilityn gjorde mitt kök osäkert. Lax med potatis och citronsås stod på menyn som intogs med god aptit framför en riktig tjejfilm i min soffa. Tack Anna för den kvällen, du är en pärla bland gråsten!

Och ett STORT TACK till alla fina gratulationer som ramlat in under dagen i både brevlådan och inkorgen plus i röstbrevlådan. Eftersom jag ska jobba imorgonbitti blir det en lugn kväll i vanlig ordning men mot september till har jag planer på att ordna någon form av tillställning (under ordnade former gott folk!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar