fredag, september 04, 2009

Eddie the man - Bunkeflo tur och retur

Vilken dag den lille killen har fått utstå idag, men är man söt så är man.
Först kom mormor och mamma på frukost i förmiddags, sen var det lite kiss och bajs plus en lur framemot eftermiddagen. När Eddie som bäst höll på att utrota en fjäder på gräsmattan utanför dök Sussie och Sandra upp för lite puss och lek. Eddie trivdes som fisken i vattnet.

Sen in och sova en lur till, min förhoppning var att vi skulle tajma maten, men det gick sådär. Lite kiss på golvet och en djup suck. Kring sju-snåret stod jag inte ut, jag var tvungen att träffa folk. In med vetelimpan i den oinvigda cykelväskan (en ryggsäck att ha på ryggen speciellt anpassad för en liten hund) och så trampade jag ut i stormen mot mamma i Bunkeflo. Något överraskad fick han träffa katterna och resterande av Rosenquist-klanen plus grannes galna labrador (men då var jag faktiskt en riktig pensionärsägare och lyfte upp det lilla livet). Hon skulle slukat honom hel som en pinne bara.

På vägen hem en timme senare fick jag den briljanta idén att köra in om Tina bara för att visa upp den lille när jag ändå var i krokarna och där blev det riktig fest. Massa folk och hundar, men Eddie tog det med ro. Han har allt lite skinn på näsan den lilla mannen som nu tuppat av i sin korg i den lilla rastgården. Om en timme sådär får jag väl bege mig ut i blåsten så han får kissa lite = jag kan få sova ett par timmar på det.

1 kommentar:

  1. jupp jobbar lite till o från, enklast för mig är att vi bestämmer en dag då jag jobbat fm. för har inte riktigt råd att säga nej ifall de ringer ;) tis-tors jobbar jag fm...även söndagen


    vi får ju boka in en dejt

    SvaraRadera