söndag, september 06, 2009

Eddie uppdatering

Han växer så det knakar och allt som går att tugga demolerar han. Numera ligger hans korvleksak i soptunnan medan repet är kvar efter att han förintat korvarnas näsor till mattes stora förtjusning.

Det blir mycket lek och bus om dagarna som blandas med kisseturerna, men jag (inbillar mig iallafall) tror att vi börjar gå mot ljusare tider vad det gäller rumsrenheten. Mellan 23 - 05 håller han sig helt torr så matte får sova mer än två timmar i sträck. Och sedan i fredags har det, peppar peppar ta i trä, inte hänt någon olycka inne.

Jag ska alldeles strax packa in oss i bilen så ska vi köra mot mamma för hon ska nämligen passa honom ett par timmar idag medan jag agerar hästskötare åt Sara och Hanna ute på Klagshamn idag. Efteråt kanske jag hinner in en snabbsväng om Greta (vår gamla foderhäst) som flyttat till Tygelsjö.

By the way, foton på Eddie kommer, datorn måste bara till datordoktorn först nere i Trelleborg som ska bota den. Men om jag ska beskriva hur han ser ut i nuläget så påminner han lite om en lastbil utan flak, alltså huvudet är större (opropotionerligt) med resten av kroppen.
Fast han är förstås min lilla valp och är sötast i hela världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar