onsdag, september 30, 2009

I am super women, yes I am

Efter att ha varit i farten mest hela dagen hamnar man till slut framför datorn för att kunna delge världen om vad man sysslat med dagen lång.

Det startade i vanlig ordning med jobb mellan 7.30-12.30, men pratglad som man är kom jag inte därifrån förrän 13.00.
Somnade av misstag en stund i sängen (skulle "bara" rätta till kuddarna lite, men ack så lätt jag fastnade), tills mormor ringde och väckte mig för att hon skulle komma över med lite mat. (Läs; en undanflykt för att busa med Eddie).

Passade på att följa med henne tillbaka genom Limhamn så jag fick köpt det eftertraktade avmaskningsmedlet till Eddie och även storhandla på Willys då min kyl och frys gapade lika tomt som en krater.
Har fått dille på soppa, mest för att det är väldigt svårt att misslyckas med när man använder sig av simpla ingredienser, så jag shoppade loss på grönsaksavdelingen och så fort jag kom hem satte jag igång.

Fram med den stora kastrullen sen ner med allt möjligt; morötter, palsternacka, gul lök, purjolök, laxbitar, kidneybönor och en burk bönmix plus en näve kryddor förstås.
I andra omgången storkok fick det bli en liknande soppa fast laxen byttes ut mot chorizokorv.
Om jag nu skärper mig, borde det räcka oktober ut. Det innebär alltså att jag kommer billigt undan oktober också.

Imorgon blir en jäkligt tajt dag, där allt måste klaffa utan onödiga stopp.
Först en morgontur på jobb, sen hem och valsa runt med dammsugaren i mitt Hiroshima till lägenhet, vidare till stall ett på cykel för att mocka och longera häst, hem till mamma och låna bilen till stall två ute i Tygelsjö och kanske rida Calle om Anna också är där (vågar man rida besten när man är ensam måntro?), tillbaka till stall ett där Hanna ska hoppträna för AP, hem och lämna bilen hos mamma, cykla tillbaka hem till mitt, duscha och som avslutning på min turbo dag dyker förhoppningsvis Stina och Tilla upp lagom till Idol eller Lyxfällan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar