måndag, september 07, 2009

När ska du lära dig Linnéa, att det blir aldrig som man planerat

Jag såg framemot en lugn kväll tillsammans med Eddiemannen, nått bra på TV och en smula matlagning. Istället fick jag en helkväll ute hos mamma i Bunkeflostrand (tack och lov så fick jag låna bilen hem så jag slapp cykla biten hem, för hjälp vad kallt det har börjat bli. Kylan smyger sig på en som vanligt).

Strax efter sex ikväll, när jag precis ställt mig för att laga till det 1,5 kilo köttfärs som jag haft i frysen sedan länge, så ringer telefonen. Det var mamma som erbjöd hemlagad kyckling och ris ute i Bunkeflo och vem kan motstå mammas hemlagade mat? Prova flytta hemifrån ett halvår och ni inser vikten av hemlagat framför snabbmakaroner.

Jag packade in Eddie i hans lilla ryggsäck och cyklade iväg mot mamma. Maten var som vanligt superb och Eddie fick ytterliggare miljöträning i att hälsa på katterna som mest tycker han är en störig skitdär han bjäbbar bakom sitt kompostgaller.

Efter maten tänkte jag ta en kort sväng med Eddie för att visa upp han i grannskapet (som jag utlovat när jag ändå var på besök) men det slutade med att vi var ute i närmare en timme för mycket. Eddie fick både leka med en whippet/jack russell tik som var över året och när hon gått dök där upp en 13 veckor gammal skånsk/dansk gårdshund hane upp som Eddie genast skulle visa sig överlägsen. Från att ha blivit lite hunsad av tiken ville Eddie visa sig manlig och gav Junior ett par rejäla käftsmällar. Efter en tillsägelse skärpte han sig något, men man inser ju nu att det ligger ett långt arbete framför en. (Med start imorgon när jag ska träffa Emses mamma nere på brukshundsklubben och vi ska öva/leka/träna lite med Eddie).

Man blir lite paff när man ser sin lilla nallebjörn förvandlas till en fräsande och spottande hamster som är överallt och ingenstans på en och samma gång.
Det är klart; får han träffa en äldre hund, som ändå är snäll, men som också inger respekt hos honom tror jag nog han taggar ner litegrann. (Hoppas jag)

1 kommentar:

  1. O hur länge har du haft honom?? Tycker du redan han börjar förändras e det ingeting vad de första åre/åren kommer göra med honom :)

    SvaraRadera