tisdag, september 08, 2009

Om min lilla brunbjörn i en hamsterkropp

Det här med den nya designen gick ju inte så värst bra, men jag tror jag ska ta tag i det innan veckan slut. Lite roligare bloggutseende ska jag väl ändå kunna åstadkomma.
Och idag ska Eddie göra sin debut borta på brukshundsklubben. Jag vet att det är tidigt och att han bara är tio veckor, men vi ska göra en liten mjukstart på valpkursen iform av att kontrollera inkall och att nej betyder nej, Eddie börjar visa sin dominanta sida som inte ska tuktas eller tryckas ner utan bara kontrolleras på rätt sätt. Ingen vill ha en vuxen hanhund som beter sig för jävligt för att han inte fick några förhållningsregler som liten.

När det gäller rumsrenhetsträningen går det ju galant för sjutton. (Jag vågar knappt skriva det, men han sköter sig kanonbra).
Dessutom är jag noggrann med att lägga in honom i sin lilla rasthage med buren i varje morgon/förmiddag efter andra kisserundan så att han ska känna att det är okej att slappna av där och att man inte måste ligga hos matte hela tiden.

Om jag hinner tänkte jag fortsätta ikväll med att träna han på att vara ensam, dock är det lite trixigare på kvällen när han sover mindre, så det kan hända att jag låter det vara tills imorgon förmiddag istället då han normalt sett sover en eller två timmar i sträck så jag hinner gå ut en kvart utan att han sätter igång värsta cirkusen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar