lördag, september 19, 2009

Nymålad färg

Fick se till att göra nått åt min tradiga design. Den nya är väl inget bevis på något tekniskt mirakel men har man bara paint att tillgå får man nöja sig med vad resultat man får. Plus att mitt tålamod ramlar i botten var gång det krånglar för mig så tills pengar växer på träd och jag har råd med Photoshop får paint duga.

Det var ett tag sedan eftersom datorn äntligen har varit inne och fått sig en dunderkur från farbror datadoktor, så numera kan jag även lägga in bilder på mitt mysmonster (som förtillfället däckat helt och hållet vid min sida i fotöljen).

Eddie har blivit en arbetshund och det är så roligt att se att det funkar med honom på jobb, han vilar lungt på sin plats eller underhåller med sin konster. En riktigt charmtroll ända ut tassarna är vad han är.

Med träningen går det rätt hyffsat, min husgud Anneli tittade förbi här i förmiddags och gav mig en massa nyttiga tips på hur jag skulle få min ibland lite för självständiga terrier att lyssna. Tusen tack Anneli, än en gång, vad skulle jag gjort utan dina råd?

Imorgon blir det jobb i vanlig ordning och Eddie ska strax ut och kissa. Diskberget som troget väntar på mig i köket får vackert vänta tills imorgon minsann. Imorgonkväll invaderar Natalia och Sandra oss på kvällen efter jobb, en trevlig invasion må jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar