onsdag, september 09, 2009

Skam den som ger sig, konsten att borsta tänderna på en valp

Hur lätt tror ni det är att borsta tänderna på en hund?
Ungefär lika lätt som det är att få en ko till att galoppera omkring i förvänd galopp !!

Ännu bättre blir det när Eddie slukar tandkrämen och sedan attackerar tandborsten i tron om att den är en vibrerande pinne han ska ta död på. Vad har jag egentligen gett mig in på?

Iallafall, idag skulle Eddie egentligen fått prova på att åka buss, men istället var Tina söt nog att hämta oss så vi slapp det. Istället hann vi med nån timme i Tinas trädgård där Eddie träffade Tinas 6-åriga schäfer tik, Prillan, igen. Först var han avvaktande innan han bestämde sig för att det verkade mer roligt att leka med henne än att gömma sig för henne. Prillan däremot tog det med ro trots att han for rundor kring hennes lurviga tassar. Givetvis finns det bildbevis som vilar tryggt i kameran. (Killen inne på Expert var en pärla och gav mig ett 8 GB's minneskort för 100 kr eftersom han inte hade hemma varken 2 GB eller 4 GB).

När solen gick i moln och Tina skulle käka passade jag och Eddie på att kila vidare hem till mamma, hämta cykeln och innan vi for hem stack vi snabbt in om jobb bara så han fick kika hur där såg ut. Självklart tar mitt charmtroll alla med storm men när vi kom hem slumra han bums i sin lekhage.

Nu börjar till och med matte bli lite sömnig i ögonen och jag borde väl se till så han får i sig sin nattmat innan det är dags för näst sista rundan.

Morgondagens agenda ser ut som följer:
Förmiddags dejt med Anna i hagen och ska agera
hinderpersonal, Eddie ska få se sin första kuse.
Eftermiddagskaffe bland tanterna och gubbarna på hemmet
för jag vet några som gör vad som helst för att få träffa det lilla monstert.
Kvällen avslutas här hemma med Anna och
en film skulle jag tro, lite torsdagsmys.


Egentligen skulle jag tränat imorgon lite, men ska höra efter med Jeanette om vi inte kan skjuta på det till fredag.

1 kommentar: