tisdag, september 08, 2009

Från netonnet till Hööks via IKEA

Hur i hela fridens namn kan jag vara så makalöst trött?
Prova själv att stiga upp i ottan och vara igång för full maskin en hel dag. Det tar på krafterna att fostra en liten valp, men så har man igen det tiotusenfaldigt i kärlek.

Idag har det blivit ett fasligt åkande för min lilla hund både fram och tillbaka, men ingen åksjuka så långt ögat når, så med lite tur kanske han slipper det (tydligen ska norrisar vara lite känsligare för bilåkande än somliga andra hundar).

Sen blev det debut nere på brukshundsklubben nere vid Sibbarp som Eddie tog med ro. Mer intressant än mattes inkall var förstås kaninlortarna som låg spridda överallt till mattes fasa. Men med lite korrigering föll poletten ner, "kaninlortar = inte bra = arg matte = besvärligt". Åtminstone för denna gången.

Dagens hetta och att jag var tvungen att hämta upp mamma klockan 15:00 fick oss att bryta efter ett tag, men jag är nöjd med min lilla hund. Det är inte han som behöver träna, det är hans matte som ska fatta.
Jag hämtade mamma från jobb och lämnade av henne plus Eddie hemmavid så jag kunde ta bilen ut på äventyr och äntligen fixa en digitalkamera. En Samsung något blev det, men jag min virrpanna missade minneskortet så det får införskaffas omedelbums eftersom man endast kan ta två bilder med det interna minnet.

Hann även skaffa lite småplock från IKEA och från Hööks där jag inte varit på år och dagar. Fick med mig lite saker som ska få mer ordning på hundsakerna i lägenheten så de slipper spridas vind för våg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar