fredag, oktober 02, 2009

Brr it's cold out here

Vilken underbar syn jag möttes av imorse när jag ställde mig i badrummet; smutsigt otvättat hår som stod åt alla håll och kanter samt ett par riktigt trötta, rödsprängda ögon. Hade jag inte känt mig bättre hade jag misstänkt att jag varit ute på världens rave all night long.

Men så var icke fallet, det blev en tidig sänggång för mig igår, efter en hektisk dag. Inget blev som planerat men det var nog det bästa eftersom min förkylning gjorde sig allt mer påtaglig.
Istället för att cykla till häst nummer ett fick det bli bilen direkt istället och efteråt var det raka spåret ut till hästar nummer två som stod och huttrade i vårt fantastiska svenska klimat!

När hästarna var avklarade passade jag på att ladda batterierna hemma hos mamma en stund, innan det var dags igen för att ge sig ut på vägarna till stall nummer ett där det skulle hopptränas, Eddie och jag var en given publik.
När hoppningen började lida mot sitt slut, körde jag hem igen och sedan blev det cykel hem till Limhamn igen (genom ösregn och snålblåst!).
Snacka om att förstärka min förkylning, och Stina den stackaren hade blivit en aningens mörbultad på gårdagens hoppträning så hon fick bli hemma.

Istället kröp jag ner i ett hett bad, somnade en stund, och vaknade av att Eddie nös. Intressantare än så blev det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar