fredag, oktober 02, 2009

Från sjukstugan

Inget går när man är sjuk, allt motarbetar en, iallafall känns det så.

Grädden på moset är att jag ska jobba hela helgen och jag frågar mig; hur i hundan ska det gå med denna förbannade förkylningen?


Inte nog med att jag måste släpa min sargade kropp ut genom porten var gång Eddiemannen ska kissa (ibland vore det mer lämpligt med en katt eller en kille som gjort det åt en) utan jag gjorde misstaget att följa med Anna ut till stallet i eftermiddag. Stallbesöket i sig var trevligt, men hur naiv får man vara när man tror man blir bättre av "frisk luft och motion" när man mår som jag gör?


Nu värker till och med ögonen och var gång jag nuddar vid nått känns det som tusen nålar attackerar kroppen. Om jag överdriver? Självklart, jag är ju sjuk, då är allt överdrivet och överdramatiserat.


Däremot gjorde det heta badet jag låg i ikväll susen en smula, men ögonen känns fortfarande för stora för sina ögonhålor. Why?


Jag försöker hålla modet upp med Shakespeare in Love och en klase plommon, kanske orkar man vara vaken en halvtimme till.

1 kommentar: