måndag, oktober 26, 2009

Don't stop me now!

När jag väl fått en idé har jag vansinnigt svårt att släppa den; exempelvis mitt senaste dille på att göra en rejäl make over i lägenheten.

I vardsagsrummet behövs en ny större soffa, väck med den nuvarande soffan, fotöljen och fotpallen. Istället vill jag ha en granitgrå hörnsoffa som mer fyller sin funktion än vad nuvarande möbler gör.
TV-bänken ska säljas och ersättas med IKEAs Bestå, en högglansigt vit TV-bänk, som döljer lite mer än vad den jag har nu gör.
På blocket hittade jag den perfekta matsalsgruppen (för ett skamligt bra pris), ett vitt liknande elipsbord samt fyra vita "sjuan" stolar.

I sovrummet lever fortfarande drömmen om att skapa en känsla av Indien/Marocko (som är så väldigt på tapeten just nu). Guld, orange, lila, brunt, rött är det som gäller och kanske hittade jag gardiner.

Mamma och jag tog en snabb vända bort till det nya IKEA och trots all storslagen reklam så var det trots allt samma gamla vanliga IKEA bara något varmare (kvav luft) och fler personal. Synd, för jag trodde verkligen på det, men efter ett år tror jag man kommer se på det med andra ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar