onsdag, oktober 07, 2009

Se så Törnrosa ylar

Godmorgon, godmiddag, godkväll, vad hände med gårdagens vackra höstväder?
Tyckte någon att vi redan hunnit få nog av den varan och skänkte oss detta fantastiska mögväder istället?

Självklart är det Svergies specialité att leverera toppklassigt mysväder kring denna årstiden men när man har en uppdrag som innehar två stycke hästar och en ridtur framför sig, så är man inte lika road över vädrets makter.
Så om det blir någon ridning idag återstår och ser, vattentät är man förstås men om man är så sugen på att bli blöt är en annan fråga.

Igår kom vi iallafall ut på en tur, jag och Anna, efter en kaotiskt morgon på jobb med; blod, urgulliga ambulanskillar och en massa glåpord (en vanlig dag på jobbet alltså).
Häste uppförde sig exemplariskt, jag vågade mig till och med på att dressyra lite på allvar, då det trots allt ligger han för. Vi får se om fortsättning följer idag eller om det blir en stillsam uteritt (finns inga stillsamma uteritter i hästens värld med tanke på att han är rädd för sin egen skugga, men jag vill tro att vi snart får vårt genombrott).

Dags att bege sig igen, ut på vägarna. Kommer hem först imorgonkväll eftersom vi drar till Ullared imorgonbitti och därför sover jag hos mammsen inatt som ska passa Eddie.
Efter Ullared börjar valpkursen klockan sju på kvällen, så när sängen hägrar efteråt kommer jag vara ganska mör vill jag lova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar