tisdag, november 10, 2009

Ett steg i taget, kanske framme imorgon

Söndagens aktivitet kan bli intressant, vi är nämligen ett troget litet gäng som ska ta oss upp till Söderåsen under dagn för att inspektera en ordentlig lydnadstävling. Anneli och jag är båda rätt bra på att snacka, så det vore intressant att se hur det verkligen ska gå till (vilket vi hoppas på att få se). Om inte annat blir det en utflykt och lite variation.

Idag ska det tas ett stort steg i Eddies utveckling, vi ska nämligen ge oss på att promenera till jobbet!
Vi kom lite mer än halvvägs i söndags när mamma var försenad då hon skulle hämta oss, och det gick väl ändå i skaplig tid. Däremot tänkte jag starta två timmar innan jag börjar, så att vi slipper stressa om lilleman vill ha lite paus.

Ser framemot torsdagskvällen, Let's Go med kollegorna. Det blir mat, bowling, discogolf och skytte. En liten parantes vore att jag är LIVRÄDD för allt som smäller och skjuter och till historien hör att när jag som nioåring fick prova på att skjuta nere på skytteklubben i Bunkeflostrand, så grät jag nästan efter första skottet så rädd jag blev. När jag berättade för mamma igårkväll om mina farhågor för torsdagen och varför visade hon på ett oerhört pedagogiskt stöd. Alltså skrattade så häftigt att tårarna sprutade. Tack mamma, jag älskar dig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar