lördag, november 14, 2009

Ett synbart mål

Vilken dag, jäkt och stress men ack så givande. Man kan inte ha för lugna arbetsdagar för då somnar man och det är ett faktum.

Fick pratat med en kollega idag om hur det är att utbilda sig till undersköterska på distans, eftersom hon nyss gjort det, och det var något hon varmt kunde rekommendera så jag tänkte försöka mig på ett besök på Rönnen redan nu i veckan så man får fatt på en studie-och yrkesvägledare.

Hade varit kanon om jag fått något att bita i, för som "distans-student" kan jag fortfarande arbeta heltid och ändå utbilda mig till något. Visst att det sedan inte är mycket mer i lön för mödan, men samtidigt så har jag faktiskt en utbildning att vila på om jag sedan vill vidare till ambulansen.

1 kommentar:

  1. detta gillar vi starkt!! good for you! du, vill du ha en privat visning nästa helg förresten eftersom jag vet att det blir svårt för dig att komma den 29:e?! Pössen

    SvaraRadera