fredag, november 13, 2009

Ur mörkert sinar ljuset

Vad är det med mig och teknik, ska jag behöva utbilda mig till ingenjör för att kunna ta mig in på min egen blogg eller? Sen när krävs en nästintill FBI liknande säkerhetsanordning för att komma in? Jag blir så matt.

Att vädret drar ner en, är en underdrift. Detta eviga regnande blandat med iskall kyla skulle få vem som helst på depphumör (nej inte "depp" som i hunken Depp utan som i Mirtazapin depp). Lyckligtvis är det ett godtagbart skäl till att ägna sig åt inomhusaktiviteter utan att drabbas av dåligt samvete.
Dessutom har jag redan samlat ihop min fulla pott guldstjärnor för idag när jag och min tappra valp promenerade hem i regnet hela vägen hemifrån mamma. Eddie är minsann ingen mes (som hans frusna matte är).

Om en timme dyker där förhoppningsvis upp en spekulant på mina möbler och innan dess borde jag masa mig ner till affären och inhandla kvällens middag.

Imorgon väntar stress och press där jag på någon vänster ska hinna ut till djuren innan jobb. Enda problemet är att jag är billös, det vill säga, hur tar man sig då till Tygelsjö från Limhamn? (Nej, buss är inget alternativ, då cyklar jag hellre).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar