måndag, november 02, 2009

Hey yo

En sån dag, känns som om jag bloggat var tredje timme eller nått vilket jag säkert har, men så är det när man är sysslolös. Då vill man att hela världen ska veta det.

Var som sagt uppe en sväng hos Stina och fick mig en god kopp thé medan Eddie, min hjälte, tackade för sin tuggpinne genom att skita på Stinas ryamatta i vardagsrummet. Nej, jag har ingen styr på min lilla valp (jag bara inbillar mig det).
Eddie verkade lite orolig i magen så jag ställde för säkerhets skull in träffen hos Michelle. Istället fick det bli en hemmakväll som kantades av hemmagjord sushi, något jag aldrig provat förut men efter att ha sett Stina fixa lite blev jag inspirerad till att ordna lite åt mig själv. Riktigt smaskigt och ack så billigt jämfört med vad Nama nere på hörnan kostar.
Till efterrätt blev det Lindts chilli choklad som inte går av för hackor.

Nu på kvällningen när jag och Eddie tog oss en tur runt kvarteret träffade vi på en riktigt söt Bichon Havanais hane, Folke 1,5, som Eddie lekte jättefint med. De verkade komma bra överens så jag hoppas verkligen att vi stöter på dom igen.
På vägen in tränade jag lite inkallning med mannen som ibland är lite lomhörd och rusar på andra hållet när man kallar. Iallafall, idag höll han sig i skinnet och gjorde några riktigt bra inkall som gjorde mamma stolt långt in i själen. Även platsliggningen satt som en smäck i låset. Dock vet jag att det är bara tillfälligt, att den ena dagen är inte den andra lik och att jag ska inte ha för höga förväntningar, men det är kul när man får se resultat på virrpannan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar