söndag, november 08, 2009

Idioter!

Jag stiger upp, förbereder mig en skål med gröt och slår på datorn. Klickar in mig på Skånetrafikens hemsida och ser vad;
KONTANTSTOPP PÅ ALLA BUSSLINJER I MALMÖ FRÅN OCH MED IDAG!

Och hur i hela fridens namn ska jag nu ta mig ut till mamma i Bunkeflostrand tio i nio en söndagsmorgon?
Ja inte med cykel för den står inte här, så jag fick vackert ringa mammsen och be henne hämta mig och Eddie här. Om jag är förbannad?
Det är milt sett att se på saken!

Om jag bara visste vem som gjort det (man har ju dock sina misstankar med tanke på att vi ändå bor i Malmö).
Vilket sätt att starta sin dag på, bli förbannad på snorungar som inte kan skilja på rätt och fel. Nu blir det istället kollektivbestraffning (lite tragikomiskt) och min mamma tvingas köra hit och tillbaka helt i onödan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar