lördag, november 07, 2009

Jag kan, jag vill, jag ska!

Var ska jag börja?
Överlevde två dagar på jobb som jag hade förutspått skulle bli ganska kämpiga av diverse anledningar, men istället flöt allt på i godan ro.
Tack och lov för det, min toleransnivå har väl inte legat på max den sista tiden och då blir det som det blir. Nog för att man välsignats med en ängels tålamod, men när gränserna är så långt överskridna att man inte längre ens skymtar dom, då är det illa.

Sitter i väntan på min hemkörda mat och väntan är aldrig så lång som när man är hungrig, frågan min snart fem månader gamla valp som börjat tugga i sig min fleece filt i brist på näring.
Apropå inget, nu ser det snart ut som om Eddie bytt ut hela garnityret och uppgraderat sig till ÄNNU vassare bissingar.

Jag vill passa på att påpeka: nyss var jag ute med Eddie och gjorde ett "15-minuters pass" på gräsmattan utanför. Alltså ett pass med platsliggning, inkallning samt "sök" och även om det var barnsligt enkelt så fixade han det galant och det bästa av allt, han var SÅ MOTIVERAD!
Svansen gick i ett, han var på riktigt bushumör, men som den äkta terrier han är så visade han sin skarpa sida när det gällde!

Imorgon är det som sagt utställning på Malmö Mässan som gäller, Malmö Valp är det som ska utses. Eddie skulle varit med, men så ångrade jag mig i sista minuten. Lite häftigt med en såpass stor utställning till att börja med plus att det är inomhus och det blir kanske lite väl i mesta laget för herr hund.
Men mamma och jag ska dit som åskådare (förstås!), broren min ska agera valpvakt (hur nu det ska sluta?).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar