tisdag, december 29, 2009

Bitterfittan säger ifrån

Det är sent och egentligen borde jag följa min hunds exempel och skutta ner i bingen, men innan det är dags för sådan låg-energi aktivitet måste jag får gnälla av mig lite (det är ju delvis därför man har en blogg).

Jag läser en del bloggar dagligen och utan att ljuga består författarna till 90 procent av tjejer där kanske 50 procent är yngre än 20. Det som irriterar mig är hur bortskämda de flesta framställer sig. De praktiskt taget lever på sina föräldrars inkomst och inte för den goda sakens skull utan rentav enbart för nöjes skull.
De inreder sina rum (oförskämt ofta) till vansinnespriser, de dricker och röker för pengar som var menat till annat och shoppar kläder som om de vore rea jämt (vilket det förstås aldrig är).

Inte för att verka bitter och avundsjuk (vilket jag trots allt är lite smått) men när jag var mellan 16 och 18, hängde jag antingen i stallet eller arbetade eller satt med näsan i skolböckerna (det var tanken åtminstone, hände väl att man gjorde annat med). Poängen jag ville komma fram till är att somliga av dessa ungdomar inte har en susning av vad som väntar dom när föräldrarnas kronor inte täcker mer. Allt behöver inte köpas nytt på studs!

Vilken gnällkärring jag är, 22 år och bitter som en 80-åring. Sweet!
Som sagt, destination sängen nästa, mycket väntar imorgon/idag. (Shopping för mina surt ihop skrapade stålar exempelvis).

1 kommentar:

  1. Du får väl komma hit och fika och kolla på köket samtidigt. Hundarna kan ju leka. =)

    SvaraRadera