tisdag, december 15, 2009

Effektivisera mera

Det blev en lyckad tillställning igår på jobb med glöggbjud.ningen av både vårdtagare och deras anhöriga, så jag hoppas att det blir lite av en tradition. Men det är klart, när det är järngänget som ordnar så blir det finnemang.

Denna dagen går i flitlisans tecken då klockan ringde redan lite över halv åtta för att tvätten skuller sorteras och ner i maskinerna. Sedan fortsatte jag med att renbädda, plocka ut Eddie, diska och fixa frukost.
Nu väntar jag bara på att tvätten ska bli färdig så att jag kan slänga in omgång nummer två och sedan bege mig ut till hästarna. Det blir bara en snabbis idag eftersom jag ska tillbaka och städa tvättstugan innan ett och sedan till mormor på middag. Ikväll hoppas jag innerligt att jag får hämta hem ett matsalsmöblemang jag funnit på annons.

Imorgon är det jobb som gäller 15:15-20:30 och dessförinnan ska jag ligga utslagen i sängen hela förmiddagen utan att lyfta så mycket som ett finger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar