onsdag, december 16, 2009

Lady Gaga transa?

Så var den lediga dagen över och det är dags att återgå till arbetsvardagen, nästa lediga dag infaller nog först efter jul om jag inte är helt fel på det. Närmare bestämt den 28:e skulle jag tro. 10 arbetsdagar i sträck, piece of cake.

Till på köpet har svanken och nacken börjat krångla. Svanken brukar gnälla när det blir för kallt, då muskulaturen kring sista koterna är alldeles för svag och min mage är allt annat än vältränad, så jag har mig själv att skylla, men så länge jag inte sitter, står eller ligger för mycket brukar det reda sig ganska bra. Nacken däremot är en kvarleva från sömnproblemen jag alltid haft. Undermedvetet är jag extremt lättväckt har jag kommit fram till och minsta förändring i mina kvällsrutiner så sover jag sämre. Dock har det blivit bättre sen jag flyttade hemifrån och bara är ensam i hushållet om nätterna.

Frågan är om man skulle använda sin lediga förmiddag åt att ordna lite julkort. Igårkväll var jag riktigt taggad inför det, men nu känner jag mig inte lika inspirerad. Istället fortsätter jag lusläsa blocket annonser i hopp om att finna exempelvis det perfekta soffbordet. Något enkelt med förvaring under i ek med måtten 130x80x50 hade funkat perfekt. Eller till hallen; där ser fortfarande ut som en storm dragit förbi utan barmhärtighet. Det har gått så långt att Eddie blir alltför frestad när skorna inte står undangömda att han drar iväg med dom varje kväll.

Jag har kommit underfund med en hyffsat bra lösning för hallen med en klädställning från IKEA för dryga 1000 lappen, men jag är fortfarande lite kluven. Det blir en hel del pengar som rinner iväg med tanke på att jag inte ens handlat några indiska möbler till mitt sovrum. I och för sig nöjer jag mig ganska bra med två säng bord och en rejäl byrå, men det blir ändå en slant om man letar efter den äkta varan.

Vilka i-lands problem jag brottas med, värst av allt är att jag inte kommit på något att ge Hanna i 20-års present till på fredag. Några förslag på vad man ger sin bästa vän sedan flera år tillbaka som lägger all sin tid i stallet och avgudar Twilight? (På den beskrivningen låter det som om hon fyller 13 men så är icke fallet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar