torsdag, december 31, 2009

Ett nytt år väntar

För ett år sedan satt jag exakt där jag sitter nu med en stor väska bakom mig. Den 1.e januari i år flyttade jag tillfälligt in på Naffentorp för att bo där en tid medan familjen var bortresta.

2009 kunde inte börjat bättre och sett på det hela stora taget var det mitt bästa år någonsin. Lägenhet, hund och körkort, vad mer kan en 22-åring begära? Nära och kära har fortsatt vara i god hälsa men tyvärr har jag glidit ifrån alldeles för många under året som gått.

Jag har lärt mig prioritera annorlunda, jobbet framför vänner, familj framför jobbet. Tyvärr är det så det blir när pengar inte växer på träd eller delas ut från rika föräldrar men utan mitt jobb och min energi skulle jag inte varit eller haft det jag har idag.

Kärleken 2009 var en katastrof med stort K. Förutom den lyckliga kärlek jag känner till det lilla liv som just nu snusar tryggt vid mina fötter (min hund såklart!) så har den på karlfronten bara varit kaotiskt.
Dock är det inget som hindrar mig från att se framemot 2010 när redan prognosen ser bättre ut.

210 ska bli ett år med mer tid för mig själv, mer satsning på mig själv på alla plan. Fokus ska ligga framåt, inte blicka bakåt i det förflutna och ångra några val eller handlingar.

Det är en dag imorgon också och i vanlig anda börjar jag sju och slutar halv nio, hela dagen med andra ord. Extra pengar som kliar dödskönt i kistan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar