tisdag, december 22, 2009

Jag drömmer om en jul hemma

Men det, mina kära läsare, förblir en dröm även i år. Är man utfattig kyrkråtta på upphällningen får man hålla sig till arbetet var storhelg för att tjäna in storkovan.

Anyway, så tragiskt ska det faktiskt inte bli, det brukar bli rätt mysigt när allt kommer omkring.

Linda sov över här i natt. Efter jag varit på fika hos Sandra med Natalia, mötte jag upp Linda för att traska hem till mig. Blev lite sushi, snacks och en hel roman tjejsnack som varade långt in på natten. Så Linda fick inviga soffan och jag fick sällskap nere på Limhamn imorse men hittade inget av värde förutom en vrålsnygg handväska som egentligen var i den perfekta storleken men ack utanför min budget. Om den finns kvar på rean efter jul kan jag införskaffa den, annars får jag helt enkelt överleva.

Nu ska jag överlista min pågående förkylning med en timmes sömn innan jag och Mr Edisson ger oss ut i kylan yet again. Jobb hela kvällen, sen morgon plus kväll imorgon. Julafton ser likadan ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar