söndag, december 20, 2009

Det lackas mot jul

Jösses Amalia vad trött jag är och ändå har jag inte uträttat nått stordåd idag mer än trängts i julhandeln och jobbat ett par timmar.

Mamma och jag rivstartade imorse på ett folktomt Mobilia med att i racerfart inhandla julklappar innan resten av invasionen skulle dyka upp. Kvart i tolv när vi gled ut från parkeringen var kaoset ett faktum.
Med mig hem fick jag lite underkläder, ett par leggings med dragkedja ner till samt ett urmysigt duschdraperi med stora turkosa/gula/svarta blommor och fjärilar (väldigt 60-tal, men perfekt för mitt badrum).

På vägen hem blev det in om mormor för att hämta lillskiten som tumlat runt i snön ordentligt och var helt slut. Hann med en kaffe innan det var dags att bege sig igen mot nya destinationer så som jobbet.

Allt var frid och fröjd, jag fick till och med tillfälle att baka lite halvfabrikerade pepparkakor och eftersom jag är en total katastrof när det kommer till alla bakverk av julkaraktär så blev det lite svart och lite mjukt, men de gick ner ändå.
Dessutom började brandlarmet, men tack och lov inte på grund av mig men hjärtat satte sig ändå på tvären i halsgropen.

Inför morgon dagen borde jag krypa i säng inom det närmaste eftersom det är morgonarbete som gäller och efteråt ska jag få följa med ut till Naffentorp och kika på Saras nya stjärna. På eftermiddagen ska jag vidare till Sandra och Natalia för myselimys för att avsluta med favorit Smulan hemma i soffan och en god film till det. På tisdag börjar jag först på kvällen så det blir en härlig sovmorgon ovanpå det.

1 kommentar:

  1. God Jul till dig med i kylan! :)

    Visst är det tråkigt när Jackie och Kissietyper får så mycket uppmärksamhet i media och från yngre personer, i stället för att media framhäver någon/några som verkligen är duktiga på något (förutom att snuska runt i TV eller(och) vara korkade och elaka) eller har en hjärna.
    Trist att allt bara blir mer och mer puckat hela tiden. :(

    SvaraRadera