fredag, december 11, 2009

Julen på ingående även hos Grinchen

Vem tackar nej till extra timmar en helg man redan jobbar 19? Inte jag iallafall.
Istället ska jag klämma in 24 timmar i helgen delat på två dagar, so you do the math.
Som sagt, det kunde varit värre, jag kunde ha varit arbetslös men nu är jag inte det så dags att stoppa upp en socka i munnen och bita igen.

Trots att jag mest legat på sofflocket hela förmiddagen har jag fått lite nyttigheter uträttade.
Till exempel, innan såg där ut som ett bombnedslag i mitt badrum bland alla badflaskorna men nu står de fint uppställda på två hyllor som jag satte upp. Yes, samma hyllor som jag för ett tag sedan införskaffade på Biltema och vid första upphängningen föll ner i badkaret med ett brak. Men än så länge (och det är ändå tre timmar sedan de kom upp), sitter de fast och flaskorna är på plats.

Sen slängde jag ut min ljusslinga på balkongen som egentligen borde åkt upp redan första advent, men what the heck, den kom upp innan tredje åtminstone och lyser riktigt fint.
Soffbordet fick också se på julpynt när den nya julröda bordslöparen lades på, så hyacinten inte skulle känna sig så ensammen.

Jag hade en ambition att julpynta bloggen också men ack den smög sig, istället ska jag nog läsa lite innan färdtjänsten dyker upp och det är dags att bege sig till jobbet.

Ciao for now!

2 kommentarer:

  1. Hej Linnea.

    Det ska bli av. Jag håller på att leta efter något ställe där vi kan ha teorin inomhus. Men skulle jag inte hitta något så blir det ändå av i slutet på Januari och isåfall utomhus ;). Vi kommer befinna oss i Mellanhedsparken. Vet du vart den är?
    Mvh
    Joanna

    SvaraRadera
  2. SV Joanna; Yes, jag vet vart Mellanheds Parken är, när tänkte du dra igång kursen? :)

    Kram Linnéa

    SvaraRadera