fredag, december 11, 2009

Äkta julstämning

12 frustande hästar som trissar upp varandra när de trampar i takt till musiken som skrålar ur högtalarna i det skita lilla ridhuset med en ridlärare som tjuter ut kommandon i falsett. Ryttarna är lika koncentrerade som det gällde liv eller död och var gång en rörelse genomförs på ett exakt minitiöst vis stige självkänslan och man ger det lilla extra.
Nästan varje gång jag ridit kadrilj på Molle fick vi ta täten, som jag önskar att jag satt barbacka på hans rygg igen och skumpade i takt till Last Christmas ..

Det är äkta julstämning för mig.

2 kommentarer:

  1. Molle... finaste ponnyn som finns. Undrar var han är nu... Hört något?

    SvaraRadera
  2. SV Malin; Usch, ja även om det var många år sedan så känns det som igår. Jag har inte hört nått nytt om honom, men jag hoppas av hela mitt hjärta att oavsett var han är så ska han ha det bra.

    Kram

    SvaraRadera