söndag, mars 14, 2010

Snart är det vår, det känner man i luften

Hade en sådan konstig dröm i natt, konstig därför den var så verklig att man kunde ta på den. Att bli sviken av någon man litar på, känna hur den man har närmast vänder en i ryggen utan att se sig om. Det sved, vaknade fyra och kunde inte somna om. När klockan ringde tio över sex kände jag mig inte mycker klokare trots att jag grubblat problemet mitt itu om och om igen.

Jag blir så här en gång i månaden, en vecka åt gången. Alltid, det slår aldrig fel. Humöret dalar, motivationen sjunker och minsta motstånd krossar mig totalt. Denna kommande vecka måste jag fokusera mer på mig själv, lägga tid och kraft på träning, sund kost och koncentera mig på att må bra. Göra saker som får mig att må bra och INTE HÄNGA UPP MIG PÅ SMÅSAKER! (vilket jag gör för tillfället alldeles förskräckligt).

Nästa vecka ska Eddie ställas ut för första gången; 21:e mars - Malmömässan - ring 3 - nr 23 - ca 10:45. Anneli (min klippa!) ska visa honom och jag håller alla tummar och tår för ett blått band (HP; Hederspris) samt en bra bedömning. Skulle han gå vidare, kommer jag kräkas av nervositet.

På onsdag tar jag Eddie med mig till Snogeholm, han ska trimmas en extra gång innan av uppfödaren bara för säkerhets skull så att han itne växer alltför mycket ur frisyren. För min del återstår ringträning, tandvisning och att få Eddie till att stå (nu sätter han sig så fort jag ställer upp honom).

Det börjar bli lite fason på min lägenhet också. Igår fick jag hjälp att sätta upp mina lampor i fönstert och har jag bara tur ska jag ordna mina ärenden på IKEA kommande vecka också. Snart är det vår!

3 kommentarer:

  1. Tisdag it is! Jag måste bara hålla koll på Lillscoodans löpning. Men vi ska väl kunna hålla koll på dem. ;)

    SvaraRadera
  2. LILA band for God's sake, lila!! Blått band är andra pris, och det vill vi ABSOLUT inte ha att göra med någonstans ;)

    SvaraRadera
  3. Nä det är i ett annat ridhus där jag hade träning. =)

    SvaraRadera