onsdag, mars 03, 2010

Vår vår vår!

Det är verkligen en strålande dag i all bemärkelse, vädret är kanon och humöret är på topp. Drog mig för att träna imorse eftersom sängvärmen höll mig fängslad men så bröt jag mig loss och kom iväg. Armarna och benen fick sig en ordentlig omgång idag och nu, efter snart två veckor med regelbunden träning börjar det ge resultat. Jag orkar mer och framför allt ger jag mer vilket känns kanonskönt. Första veckan känns alltid allting nattsvart och tungt, men det är bara att härda ut, det kan bara bli bättre.

Efter gymmet tog jag ut Eddie en sväng runt småbåtshamnen, vädret är verkligen underbart! Solen värmer och fåglarna kvittrar. Jag vet att man inte ska ropa hej än, med tanke på att det toksnöade igår, men det känns som om våren lurar bakom hörnet.

Ja tack till tunnare kläder och längre dagar.

Eddie ligger och surar på sängen, här hemma hos mamma, för att han inte får sätta tänderna i den feta katten som retar han i fotändan. Kanske ska rädda Bullen från att gå en säker död till mötes.

1 kommentar: