söndag, april 25, 2010

BIR med HP

Äntligen hemma efter en lång dag på fältet.
Eddie blev BIR (bäst i rasen) med HP (hederspris). Tyvärr var där ingen annan norwichterrier att tävla mot, men när vi hamnade i gruppfinalen fick vi mäta oss med andra hundar. Vi gick inte vidare, men jag är ändå nöjd med Eddies prestation trots att det var varmt och dagen blev längre än jag tänkt.

Min egen prestation tåls att kritiseras då jag känner mig en smula malplacerad när jag kommer in i ringen. Tack och lov var det bara en inofficiell utställning där många är nybörjare eller mindre rutinerade. Det är inte bara att "vifta" omkring med hunden inne i ringen.

Jag ser framemot kursen i maj, där vi ska träna upp oss till bättre handlers. För min egen del tänkte jag passa på att klämma in ytterligare en ringträning i Arlöv precis i början på maj om allt går som planerat.

Nu ligger killen här i soffan jämte mig och smaskar förnöjt på ett ben som han gjort sig välförtjänt av, själv har jag pillat i mig en sallad och ska strax hoppa i badet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar