fredag, april 30, 2010

Dagen har ..

.. gått rasande fort. Troget genomförde vi träningen ute på brukshundsklubben trots att regnet vräkte ner. Efteråt blev det belöning i form av en varm kopp kaffe hemma hos mig och vilt planerande. Framtida utställningar, kurser och kanske en och annan lydnadstävling på längre sikt. Något som är säkert är att jag kommer iallafall fortsätta träna Eddie så mycket det går under sommaren så att vi behåller formen till terminsstarten i höst när vi ska lägga till agility på agendan.

Min tanke var att hinna till Ekohallen idag och införskaffa den högtidliga golvljusstaken jag sett sist jag var där, men eftersom vädret var så makalöst trist sket det sig. Det får bli Ekohallen och Blomsterlandet en annan dag när väder och tid är med mig.

Valborg ska firas i mammas sällskap. När jag slutat (vilket jag gör alldeles strax) går vi ner tillsammans till bålet och tittar för att sedan gå hem till mamma och äta lite gott. En perfekt Valborg i mina ögon som vuxit ifrån sättet att supa sig redlös. Det kommer trots allt en dag imorgon med en tidig rallylydnadskurs tillsammans med Nina och Scoody samt jobb 14-20.30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar