lördag, maj 01, 2010

Man ska vidga sina vyer

Här sitter jag hemma hos mamma vid min brors dator och tänkte nämna några rader om dagens eskapader.

Nina och jag begav oss som sagt till Burlövs Brukshundsklubb imorse för att prova på rallylydnad. 10:00 var vi fyra deltagare som i en timme gick igenom två banor, det var knepigare än man trodde men roligt och lärorikt. Absolut en träningsform jag tänker satsa mer på och jag tror även Nina håller med mig trots att instruktören kunde varit en aning mer objektiv när det kom på tal vilken brukshundsklubb jag tillhörde.

Tydligen hade hon inte ett alltför gott öga till Malmö Brukshundsklubb vilket hon inte var sen med att berätta. På ett vis förstår jag henne, för jag har också varit enormt negativt inställd till Malmö BK efter att ha gått valpkurs för världens kålhuvud, men sedan jag började min unghundskurs för den fantastiske instruktör jag går för nu, har min syn ändrats.

Det är helt upp till vilken instruktör man får och man ska akta sig för att dra all över en kam (och det kommer från en som har fått äta upp sina ord). Tyvärr verkade den här damen på Burlövs BK väldigt ensidig så någon fortsättning där lutar det inte åt, men däremot hade både Lomma (hundig.se) samt Bonizas hundskola (bonizashundskola.se) kurser i rallylydnad. Om där är någon på gång eller om där startar nått i höst tänkte åtminstone jag satsa på att komma med. Nina går dessutom redan hos Bonizas hundskola och kan rekommendera dom samt att jag bara hört gott om Hundig i Lomma.

Nu börjar filmen igen och teét är klart ropar mamma.

1 kommentar:

  1. Jag ska lätt börja på rallylydnad! Men vi går väl tillsammans? =)
    Jag kommer att ha så mycket kurser till hösten. Haha.

    SvaraRadera