måndag, april 12, 2010

Eddie update

Jag har helt klart lyckats med det mest vidrigaste någonsin hitintills i mitt liv; jag har styckat en gris!
I den bemärkelsen att jag införskaffat tunga och hjärta samt kokt, hackat och slängt på det på en plåt i ugnen. Nu står allt och gottar till sig så att det ska torka så jag kan använda det till träningen med herr hund. Han blir minsann bortskämd det lilla livet!

I lördags hjälpte Anneli mig nere på brukshundsklubben med att fixa till lite på Eddies inövade moment och han var ordentligt på hugget i det strålande solskenet. Efteråt fikade vi hemma hos mig och tittade igenom filmen eftersom vi filmat vår träning och jag MÅSTE SLUTA FIFFLA MED GODISET!
Eddie blir alldeles för distraherad. Fick i vanlig ordning en hel del bra tips och idag är tanken att jag och Anna ska hinna lite övningar nere på agilityhinderna innan jag framåt kvällen ska ut till Arlöv på ringträning.

Den 25:e april åker jag själv iväg på inofficiellutställning i Skanör tillsammans med Eddie och vi behöver all övning vi kan få tills dess.

1 kommentar: