torsdag, april 15, 2010

Ök Eddie

Tisdagens träning går nog till hsitorien som en av de sämsta på länge med den lille valpen som var totalt ofokuserad på mig de första 45 minuterna och istället helt fokuserad på allt löptikar omkring honom.

Dessutom är eländet på väg in i nästa trots tror jag för det sellektiva örat åker fram allt oftare och ibland skriker jag mig blå utan minsta respons. Nåväl, så länge han är glad och framåt iallafall så ska inte jag deppa ihop helt och hållet, det är vår i luften och man kan väl inte klandra den lille mannen.

Igår kom Hanna hem till mig, så vi handlade sushi från Nama, godis från Hemmakväll (bara litegrann) och såg sedan Slumdog Millionare som jag än inte sett. Det är klart sevärt, om än lite väl grotesk i början och kanske lite väl "Bollywood-aktig" på slutet. Men den var underhållande i de två timmar den varade, så tummen upp!

Idag är det minst lika fint väder som igår och efter jobb tänkte jag gå bort till Anna, kanske blir det en kort hundpromenad om hennes vovve känner sig bättre, annars går det bra att snacka en massa också. Senare framåt kvällen ska jag till Naffentorp och kika på hoppträningen.

Imorgon blir det också en massa stallaktiviteter när jag först ska följa med en gammal ridskolekompis till hennes medryttarhäst i Oxie och sedan vidare till Tygelsjö och Anna som ska hoppa en av sina hästar. På kvällen hoppas jag på grillning i Hannas trädgård.

2 kommentarer:

  1. Hoppas allt ær bra med dig :-). Vad ljuvlig Eddie ser ut att vara! Blev lite nyfiken - rider du något nuførtiden, eller har du lagt ridningen på hyllen?

    SvaraRadera
  2. SV Siri; Hej Siri, just nu ligger ridningen på hyllan ja pga personliga skäl, men jag hoppas kunna börja om igen när tillfälle dyker upp.

    Däremot pysslar jag fortfarande om lite hästar här och där när jag får tid över (precis som du är jag lite av en arbetsnarkoman). ;-)

    Vet du hur det går för lilla Shadow här hemma i Sverige?

    SvaraRadera