onsdag, april 28, 2010

Underbara lediga dag

Känslan att få vakna av sig själv imorse utan att bli påmind av den ettriga mobilen 05:40 att man har ett jobb att sköta, var OBESKRIVLIG!

Strax innan tio tog jag tvättkorgen under armen och fick sedan undan ett par maskiner tvätt och plockat upp lite här hemma. Vid halv tre gick jag och Eddie ut i det fina vädret (helt galet vackert!), från Limhamn till Erikslust, hem till Nina och hennes lilla "honnaracka" för att baka smaskiga brownies som sedan avnjöts med en kopp kaffe och tonvis med snack. Skönt när man hittar någon som är på samma nivå som en själv.

Kvällen spenderades sedan ute i Räng där jag kikade på hoppträningarna, som blivit lite av en trevlig onsdagstradition då jag gjorde det förra onsdagen också minsann.
Eddie fick stanna hemma eftersom gårdens hund är ganska hundilsken av sig men när jag kom hem för en liten stund sedan fick jag ett ordentligt varmt välkomnande som påminde en om varför man har hund och inte har kille.

Eddie frågar aldrig var jag varit, han är bara glad att se mig.

2 kommentarer:

  1. Tack själv för en trevlig eftermiddag! =)

    SvaraRadera
  2. Det var bara trevligt, browniesen slank ner fastän dom blev lite misslyckade. ;-)

    SvaraRadera