tisdag, april 27, 2010

Godmorgon, godmiddag, godkväll

Idag har allt gått i ett.
Började på jobb 7:00 imorse och tog på mig ett extra pass direkt, från fem timmars arbetsdag till tolv timmar, vad gör man inte för extra pengar?

När jag fick en ledig stund över ringde jag Limhamns Vårdenhet för att boka in ett läkarbesök, den 24:e maj ska jag få en läkares utlåtande och förhoppningsvis ett intyg som kan bifogas till min personliga remiss jag ska skicka väg i veckan. Det går sakta men säkert framåt.

Strax innan sju ikväll plockade mamma upp mig och följde med mig till brukshundsklubben där näst sista gången av unghundskursen avklarades. För att krydda till träningen lite släpptes vi ut i Hammarspark där hundarna fick upp trilljontals nya dofter till sina utmattade mattar och hussars stora förtjusning.
Eddie skötte sig ganska hyffsat, han hämtade träapporten ett par gånger, gick några steg koncentrerat fot samt kissade på instruktörens "sök-strumpa". Små hundar kan dom med minsann!

Lite sorgligt känns det att det är sista gången nästa tisdag och att nya kurser inte startar förrän till hösten men Burlövs BK hade någon form av drop-in rallylydnad som startar på lördag och jag tänkte se om inte Eddie och jag kunde ta oss dit. Dessutom ska jag och Anneli träna våra djur STENHÅRT HELA SOMMAREN (eller hur Anneli?) och inte alls njuta av livets glansdagar ..

Veckan som kvarstår ser ut följande:
Onsdag - Ledig dag, innebär en massa jobb. Tvätten ska tvättas, hunden ska tränas (lite på egen hand nere på brukshundsklubben tänkte jag), träffa Nina och Scoody samt följa med till hästarna med Kamilla på kvällen ute i Räng.
Torsdag - Träning av hund, under övervakning av Anneli, samt jobb på kvällen.
Fredag - Jobb (vad annars?) och sen kanske tända nått ljus på kvällen för att hedra Valborgsfirandet.
Lördag - Eventuellt hundkurs men definitivt jobb.
Söndag - Vilodag? Ha, det existerar inte; jobb i vanlig ordning förstås.

1 kommentar: