onsdag, maj 19, 2010

Ännu mer agility

Den plötsliga värme som greppat tag om Malmö har totalt slagit ut min arma kropp, som inte varit van vid annat än höstrusk och vargavinter de senaste sex månaderna.
Känner att efter gårdagens alla äventyr ute i solen, vore det lämpligt att lägga sig för lite "siesta" men ack, jag får allt jobba lite till innan det blir på tal om vila för min del.

På vägen till jobb idag, svängde jag och Eddie ner på klubben. Där fanns Jeanette med Grim och Caroline med Tico. Tillsammans tränade vi lite inne på agilitybanan. Både Caroline och Jeanette ska vara med på agilitytävlingen den 19:e juni och jag tränade mest för min egen del. Bara på två gånger har Eddie börjat förstå bättre vad jag menar med allt jag skriker och fart har han ganska bra av (när han vill förstås). Istället för ett hinder i taget försöker vi nu ge oss på kanske tre till fem moment åt gången med blandade resultat. Oavsett, så tycker jag det är skitskoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar