tisdag, maj 18, 2010

Solskenet sätter fart

För att ha varit en ledig dag har jag haft ovanligt mycket att göra, men så tillhör jag kategorin som gillar att utnyttja lediga dagar till max.

Morgonen började med en stadig frukost (man vet aldrig när det blir föda nästa gång) och vidare ut för att köra mamma till jobb så jag kunde ha bilen hela dagen till mina ärenden. Första stoppet blev hos Hanna, som fick äran att passa Eddie medan jag gav mig ut på jakt efter den perfekta utställnings-outfiten. Givetvis sket det rejält när Triangelns parkering var bortgrävd och där inte fanns en parkeringsplats inom en mils radie.

Nästa problem blev Mobilias extremt tråkiga utbud och det faktum att det är jeansjackor som gäller i vår och inga korta kostymer. Inget napp där inte, men för att inte kontokortet skulle damma igen, svängde jag in om IKEA och ordnade en klädhängare till min annars något ofunktionella hall (folk börjar nog tröttna på att jag jämnt ursäktar mig med att allt i den här lägenheten är till för prydnad och inte för funktion).
I vilket fall som helst, efter IKEA fick jag plockat upp Eddie och sedan for jag vidare till mormor där jag tack och lov utfodrades med lunch (ugnsstekt torsk) med en slät kopp kaffe på det.

Mätt i magen åkte vi den långa vägen hem till Sandra och Bentley, en mycket liten svart spetshistoria som Eddie lekte loss med ordentligt. För att vara så liten, hade Bentley ovanligt mycket att säga till om men farbror Eddie ställde det mesta till rätta tills han tröttnade på valpen. Det blev ett par bra foton på busungarna som jag får lägga in vid ett senare tillfälle.

Solen stekte gudomligt härligt i parken, men halv fem hade jag avtalat med Nina hemma hos mig. Eddie och jag skulle nämligen få följa med till Lund och kika på agility. Nina och Scoody tränar på en hundskola där med kanonfin hinderbana och lyckan var när Eddie och jag blev tillfrågade om vi ville pröva.
Ett par språng, en tunnel och en slalom fick vi till på raken om än en aningens långsamt för piloten inte hade så bra koll på varken hund eller sig själv. Men det var roligt och absolut något jag ser framemot att starta ordentligt till hösten med.

Nu är jag helt slutkörd och ska bara ut och kissa Eddie sista rundan innan jag stupar i säng. Imorgon börjar jag först 15.15 och har inga direkta planer innan dess, ska bara försöka sova ut och ta dagen som den kommer. Sen är det fullt ös;
onsdag 15.15-20.30, torsdag 7-12.30, fredag 7-20.30, lördag utställning 6.30-? och eventuellt söndag 14-20.30. Sweet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar