torsdag, maj 06, 2010

En ordentlig klapp på axeln

Jag har nyss avnjutit en delicious bakpotatis med kyckling och kantarellröra (en kopp té vore istället mycket mer passande men har man inte ätit på mycket länge duger ingen sketen kopp té minsann).

6.30 lämnade jag lägenheten imorse och 21.30 ramlade jag in med 4 stora Willys kassar och en hungrig liten hund. Tolv timmars-arbetspassen tär en smula på mig, särskilt när de måste börja klockan 7.00 och jag känner att jag aldrig hinner ifatt mig själv. Däremot hann jag äntligen med att handla hem ordentligt med mat till kyl och skafferi som gapat eländigt tomma alldeles för länge nu. Känns bra att ha fyllt på förråden.

Men imorgon slutar jag i "normal" tid iallafall, redan halv ett. Då ska det satsas på blommor och inredning till lägenheten och sen vet man aldrig vart kvällen beger sig. Det står mellan biobesök eller träffa kompisar.

I helgen är det dags för den åtråvärda Gerard O'Shea kursen i proffesionell handling tillsammans med Eddie. Jag har stora förväntningar på kursen och hoppas att den ska ge många bra tips på hur jag på bästa vis ska visa min charmiga terrier i utställningsringen.
Lördagskvällen ska spenderas i nyss 22 år fyllda Annas sällskap, i Bunkeflostrand med grillning och mys. Jag tror det kan bli en lyckas kombination.

Däremellan ska jag givetvis jobba i vanlig ordning, något jag knappt kan bärga mig för ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar