fredag, maj 07, 2010

Mätt som en plätt

Det ska va' gött å leva, annars kan de' kvitta.

Det har varit dagens parad-strof. Först en kort pass på jobb där man fick reda på att efter fem års slit har man äntligen fastnat i stadsdelens klor, det vill säga jag blir månadsanställd med mer trygghet än vad jag har nu. Däremot blir inte lönen bättre, snarare sämre med tanke på att jag inte kan jobba dygnet runt månad efter månad, men det gör mig inget. Huvudsaken är att min arbetssituation blir mer stabil.

Efter jobb stack jag och mamma ut till möbelföretaget XXXLutz (vid gamla IKEA) outlet där jag sett "mina" stolar för 149 kr/st. I vanliga fall kostar Sjuan kopiorna runt 250-300 kr/st, så givetvis fanns där ingen kvar när vi kom. Nästa leverans väntas om sju veckor och så länge vet jag inte om jag vill vänta.
När vi ändå var i Toftanäs-krokarna svängde vi in om Blomsterlandet men min stora beslutsångest bland alla fina blommor gjorde att jag inte köpte något.

Istället kom jag hem tidigare och fick till en kalasmiddag av Milda Mat, spenat, örtkryddor, kyckling samt lite bandspagetti. Allt som egentligen fattas är ett glas vitt, men det drack jag upp tidigare i veckan.

Nu väntar ett varmt avkopplande bad, sedan ska man roas av Ankan och hennes personliga assistenter innan det blir en tidig sänggång. Imorgon ska jag och Eddie befinna oss på kurs i Svedala mellan 8.30-12.30. Håller tummar och tår för att det ska gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar