söndag, juni 13, 2010

Dopfest, träning och utflykt

Igår åkte jag till Helsingborg för att gå på dop för en kollegas dotters son. Eftersom jag hade Eddie med mig åkte jag direkt till tillställningen efter i deras sommarstuga där jag blev varmt mottagen av hela tjocka släkten. Anlände vid fyra tiden och nuddade inte kudden förrän halv ett inatt, med andra ord blev det en lyckad kväll.

Vad som däremot blev mindre lyckat var dagens träningspass med Eddie nere på klubben. Han har börjat fokusera mer på mig men han är fortfarande för långt bort för att få tag på, han saknar helt enkelt "gnistan". All fokus ligger just nu på att befästa "fot" ordentligt, utan en massa krumbukter eller förvirrade misstag. I nuläget lägger Eddie sig en halvmeter ifrån mig när jag säger "fot". Känner mig ganska uppgiven över att han varit i så mycket bättre form än detta och önskar mig lite inspiration.
Det lutar åt att jag ska bo hos min mammas kusin strax utanför Borås helgen 2:e-4:e juli när jag ska ställa ut i Borås, då om något hoppas jag på att få inspiration. Mammas kusin är nämligen Elisabeth med det otroligt mysiga huset uppe i skogen och har tre flatcoated retrievers som hon tävlar med i spår och lydnad, samt lite jakt.

Vill lungt påstå att jag kände mig en smula deppig när jag fick förfrågan av Nina om vi inte skulle dra till hennes stuga i veckan. Sagt och gjort, vi sticker redan om 20 minuter och kommer hem imorgon igen. Ska bli härligt att komma upp till skogen lite och ta det lugnt, få tankarna på annat håll. Dessutom hittade jag min kamerasladd att ladda batteriet till som jag varit av med i snart ett år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar