torsdag, juni 10, 2010

Varför kunde jag inte bara låta bli?

Min katt Bullen hade varit i slagsmål i förra veckan, sa mamma. Igår åkte jag till veterinären som fick sy honom. 1600 minus i kassan, Bullen är utan tvekan Malmös dyraste bondkatt som snart överstiger Eddie i värde. Skämt och sido, nu ligger han och vilar med sin töntiga krage om halsen och tycker nästan mest synd om sig själv i absolut hela världen.

Jag börjde rycka Eddies päls igår, något jag bittert ångrar idag. Dålig arbetsposition plus att jag tog för mycket på honom gör att han nu ser ut som SKABB!
Fan att jag alltid ska vara så pillig, det hade egentligen räckt om jag borstat ur underullen ordentligt. Än är jag inte färdig, det återstår minst 2 timmars trimning till och utställningen är i övermorgon. Känner på mig att vi kommer få hopplös kritik bara för att jag inte kan hålla fingrarna i styr.
Det växer ut iallafall ..

Ledig från och med nu fram till tisdag eftermiddag, vad skall hittas på? Kanske hoppa in och jobba extra på söndag om det verkligen krisar, annars ser det rätt lugnt ut faktiskt. På lördag blir det dop och utställning i Helsingborg och Höganäs, vi får se vart det leder, har som sagt inga förhoppningar på utställningen. Eddie liknar mest en skållad råtta.

1 kommentar: